קורס לבניית אתר בוורדפרס + אלמנטור בחינם 2023 חלק 1

ברוכים הבאים לחלק הראשון בקורס החדש לבניית אתר בוורדפרס ואלמנטור לשנת 2023.

הקורס הוא חינמי לגמרי – חלק מהקישורים וההמלצות בקורס יהיו עם תוכנית שותפים (כלומר, אם תבצעו רכישה דרך הקישורים שאתן או תשתמשו בקופונים שאתן במהלך הקורס אני אקבל עמלה).

חלק מהתכנים בקורס יהיו בפורמט של מאמר (כמו החלק הנוכחי) וחלק בפורמט של סרטונים.

במהלך הקורס נלמד איך בונים אתר אינטרנט מאפס באמצעות מערכת ניהול התוכן וורדפרס ואיך לעצב אותו באמצעות התוסף אלמנטור פרו.

בחלק הראשון של הקורס נתחיל מלהסביר את המונחים והמושגים הבסיסים שצריך להכיר ונדבר על איך מתחילים את התהליך של בניית אתר.

המושגים הבסיסים שחייב להכיר

אז לפני שנתחיל בפרקטיקה אני חושב שחשוב שנסביר כמה מונחים בסיסים שחייב להכיר, יכול להיות שלחלקכם חלק מהמושגים יהיו מוכרים וברורים, אבל לי חשוב שכולנו נהיה ״באותו עמוד״.

  • וורדפרס – וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן שכתובה בקוד פתוח והיא חינמית.
    במקור וורדפרס נועדה לתת למשתמשים אפשרות להקים בלוג, אבל מהר מאוד הפכה למערכת ניהול התוכן הפופלרית בעולם והיום אפשר לבנות באמצעות וורדפרס אתרים מכל סוג, כולל חנויות.
    מה שחשוב לנו לדעת על וורדפרס היא שהיא ניתנת להורדה והתקנה בחינם בשרת שלנו והיא תשמש אותנו כמערכת שבה ננהל את התוכן שלנו. על גבי וורדפרס נוכל להתקין תוספים (plugins) כגון אלמנטור.
  • תוספים – אחד הגורמים הגדולים להצלחתה של וורדפרס הקוד הפתוח שלה והעובדה שניתן בקלות יחסית לפתח לוורדפרס תוספים. תוספים, הם כמו סוג של תוכנות שאפשר להתקין על המערכת והם מוסיפים פ׳צרים לאותה מערכת. לדוגמא: תוסף שמוסיף חנות לאתר או תוסף שמוסיף טפסים לאתר וכו..
    חלק מהתוספים לוורדפרס הם חינמים וחלק הם בתשלום, בנוסף לחלק מהתוספים יש גרסא חינמית וגרסא בתשלום שיש לה יותר אפשרויות (כמו אלמנטור).
  • שרת – אתר וורדפרס נצטרך להתקין על שרת. בקצרה שרת הוא למעשה מחשב שהמטרה שלו היא לארח אתרי אינטרנט ולהפוך אותם לזמינים עבור גולשים. השרת שנבחר צריך לתמוך בוורדפרס פה ניתן לראות את דרישות המינמום שוורדפרס צריכה משרת (תחשבו על שרת כמחשב וורדפרס כתוכנה שנרצה להתקין על המחשב שיש לה דרישות). לנו זה לא כלכך משנה, מה שחשוב זה שנבחר בחברת אחסון (חברה שמציע שרתים) שהיא חברה טובה ואמינה. בגלל הפופלריות הגדולה של וורדפרס, רוב חברות האחסון בעולם יצעיו שרתים שתומכים בה. אני באופן אישי אמליץ לכם על חברת יופרס במהלך הקורס. העלות של שרת הינה משתנה בין חברה לחברה ונעה על ציר ה 800 שקל לשנה, בהמשך הקורס נדבר על הנושא יותר.
  • דומיין – עוד מונח שחשוב להכיר זה דומיין או שם מתחם בעברית. הדומיין הוא למעשה הכתובת שהגולשים יקישו כדי להיכנס לאתר שלכם (לדוגמא google.com או wpsite.co.il). חלק מחברות האחסון יוכלו גם לתת לכם דומיין זמני שתוכלו לפתח עליו את האתר עד שהוא יהיה מוכן. העלות של דומיין משתנה, אבל נעה על ציר ה 100 שקלים לשנה.
  • אלמנטור – הינו תוסף לוורדפרס שפותח לפני כ-5 שנים. המטרה של אלמנטור היא לאפשר עיצוב של האתר בקלות וללא ידע של קוד. אלמנטור מגיע בגרסא חינמית או בגרסא בתשלום (כ-240 שקלים לאתר לשנה, יש חבילות גדולות שמוזילות עלויות יחסיות). בקורס נתרכז בגרסא בתשלום.

מה נצטרך כדי להתחיל?

אז כדי להתחיל נצטרך להתקין את וורדפרס על גבי שרת ואז להתקין את אלמנטור על גבי וורדפרס.

עקרונית יש שתי אפשרויות:

האפשרויות הראשונה היא לרכוש אחסון על גבי שרת על ההתחלה לדוגמא יופרס נותנים 30 יום חינם, ואז להתקין את וורדפרס ואלמנטור.

האפשרות השנייה היא שנתקין את וורדפרס ואלמנטור במחשב האישי שלנו שידמה שרת ואז לא נצטרך לרכוש שרת על ההתחלה. החיסרון בשיטה הזאת שהאתר יהיה זמין רק לנו במחשב המקומי ולא נוכל לשתף אותו עם אנשים אחרים, כמובן שבהמשך נוכל לעלות אותו לשרת אינטרנט, אבל זה ידרוש עבודה מסויימת אותה אלמד במסגרת הקורס.

בחלק הבא של הקורס אסביר על שתי האפשרויות ונראה ביחד איך מתקינים את וורדפרס ואלמנטור במחשב האישי ואיך מתקינים את וורדפרס על גבי שרת ביופרס.

לסיכום ההוצאה היחידה שהיא בגדר חובה כדי להיות איתנו בקורס היא לרכוש את אלמנטור פרו, מכאן:
https://elementor.com/pro/

גם על זה נעבור בשיעור הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

גל חדד בניית אתרי וורדפרס

צור קשר
טלפון: 054-4886634
מייל: gal@wpsite.co.il

דילוג לתוכן