מדוע חשוב לעקוב אחר האתר שלך באנליטיקס?

רבים מבינים כי כדאי לשתול קוד גוגל אנליטיקס באתרי האינטרנט שלהם בין אם מדובר באתרים תדמיתיים, אתרי תוכן ולבטח אתרים מסחריים, אך לא בהכרח יודעים כיצד לנצל את התוכנה הזו בצורה בה ניתן להפיק מסקנות שיווקיות ולשפר את האתר כך שחוויית המשתמש בו תגדל כמו גם הרווחים. רבים גם שואלים אותי איך בשורה התחתונה גוגל אנליטיקס יכולה לעזור להם למכור יותר באתר.

בפוסט זה אנסה לענות בצורה הפשוטה והברורה ביותר – כיצד שימוש בגוגל אנליטיקס יכול להועיל בשיפור הטראפיק באתר, וכן בהגדלת המרות ומכירות באתר אינטרנט.

לפני שאתחיל, אסביר בכמה מילים על התוכנה: גוגל אנליטיקס היא מערכת מודדת סטטיסטיקות ומגמות באתרים, באפליקציות ובמכשירים נוספים (שלא נפרט עליהם כעת) ובאמצעותה ניתן לבצע ניתוח התנהגות גולשים. התוכנה היא חינמית, מקוונת (זוהי לא תוכנה שצריך להוריד) וכל בעל אתר יכול להשתמש בה ולהפיק ממנה נתונים לגבי האתר שלו. במערכת דוחות של גוגל אנליטיקס יש דוחות כלליים ופרטניים נפוצים שגוגל כבר בנתה בשבילנו, ויש אפשרות גם ליצור דוחות ומשתנים מותאמים אישית לצרכיו של בעל האתר.

איך גוגל עוזרת לי להבין מה הגולשים עושים באתר שלי?
ניקח דוגמא פשוטה, ליהודה יש חנות מקוונת למכירת אופניים. בכל חודש נכנסים לחנות המקוונת של יהודה שלושה סוגי לקוחות:

  • לקוחות שמעוניינים לקנות אופניים
  • לקוחות שרוצים רק לקבל מידע על אופניים
  • לקוחות שבאים להשוות מחירים של אופניים

על מנת למקסם את המכירות בחנות, יהודה רוצה לתת יחס מיוחד לכל אחד משלושת סוגי הלקוחות:

  • לקוחות המגיעים בכוונה תחילה לרכוש אופניים בחנות – יהודה רוצה לוודא שאכן הם ישלימו את המכירה
  • לקוחות המעוניינים לקבל מידע על אופניים – יהודה רוצה לשכנע אותם שכדאי להם להיות לקוחות שלו
  • לקוחות שבאים להשוות מחירים – יהודה רוצה להדגיש את היתרונות בלהיות לקוח דוקא של החנות שלו

רגע, הרי הגולשים בחנות של יהודה הם גולשים אקראים באינטרנט ולרוב אין להם פרצוף או שם, אז…

כיצד יהודה יודע להבחין בין שלושת סוגי הלקוחות המגיעים לאתר האינטרנט שלו?

גוגל אנליטיקס! בעזרתה ניתן לפלח את סוגי הגולשים באתר, להסיק ולתכנן מאמצים שיווקים עבור כל סוג גולש, ולבסוף – לגרום ליותר גולשים לקנות, להמיר ולבצע כל פעולה נוספת שבעל האתר מעוניין בה.

איזה מידע ודוחות אפשר למצוא בגוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס מציגה דוחות בסיסיים ומתקדמים שנותנים מידע לגבי התנועה וכיצד הגולשים מתנהגים באתר שלך. ניתן למצוא בדוחות אלו את הנתונים המעניינים הבאים:

  • כמה גולשים נכנסים לאתר ביום\שבוע\חודש וכן הלאה
  • אילו עמודים מעניינים את הגולשים ואילו עמודים לא
  • אילו ביטויים הקלידו הגולשים במנועי חיפוש אשר הובילו אותם לאתר שלך
  • מה הגולשים מחפשים באתר שלך (האם הם מצאו מה שהם חיפשו?)
  • אילו ערוצי שיווק ופרסום שאתה מבצע הם הכי רווחיים
  • השפעת קידום ממומן בגוגל אדוורדס על התנועה וההמרות באתר שלך
  • מאילו דפדפנים גולשים לאתר שלך, מאילו מכשירים מגיעים לאתר שלך (סמארטפון, טאבלט וכד')
  • זיהוי הגולשים שלך לפי מין, גיל ועוד
דוחות מפורטים על המבקרים באתר
דוחות מפורטים על המבקרים באתר

מי אחראי לנהל את כל המידע והמסקנות בגוגל אנליטיקס?

זהו תפקידו של מומחה אנליטיקס (Web Analyst), שהוא האחראי לניתוח התנהגות הגולשים באתרים. במסגרת התפקיד של ווב אנליסט, עליו ליצור, לאפיין, לנתח ולהגיש מידע ונתונים סטטיסטיים באתר – לבעלי העניין. בשלב הראשון האנליסט אוסף ידע ודרישות ממנהלי השיווק והמוצר, לאחר מכן הוא מתכנן ומאפיין את מסמכי הדרישות לפי קודים המותאמים לאנליטיקס ומעביר אותם לפיתוח, ולאחר שהוא אוסף ומנתח את הנתונים – הוא מגיש מידע ומסקנות לבעלי העניין אשר מחליטים על המשך טיפול ושיווק האתר בהתאם למסקנות שנתקבלו.

איך ווב אנליטיקס עוקב אחר נתוני האתר שלי?

בדרך כלל יבצע האנליסט תוכנית על פי הצעדים הבאים:

  • תכנון וחשיבה על הצרכים העסקיים של האתר שלכם
  •  אפיון הקודים הדרושים למעקב האתר
  •  הטמעה של הקודים (על ידי צוות הפיתוח\מתכנת של האתר)
  •  איסוף הנתונים והגדרת מטרות ויעדים לביצועי האתר
  •  הגשת דוח מסקנות לשיפור האתר והגדלת הרווחיות של האתר
גולשים בזמן אמת
גולשים בזמן אמת

התועלת בשימוש גוגל אנליטיקס, היא הכרחית לכל בעל אתר

ייתכן ויש לכם כבר קוד גוגל אנליטיקס מוטמע באתר, אך הוא איננו מספק לכם מידע המבוסס על עובדות כך שאינכם יכולים להסיק מסקנות לגבי אופטימיזציה, קידום האתר והגדלת הרווחים או התנועה בו. תכנון נכון של הטמעת גוגל אנליטיקס על עמודים ורכיבים באתר שלכם באמצעות מומחה אנליטיקס תסייע לכם רבות להבין מה קורה באתר שלכם וכיצד לשפר אותו ולהגדיל רווחים. הטמעת קוד גוגל אנליטיקס היא Must לכל בעל אתר, וובמאסטר ואיש SEO. המידע שגוגל אנליטיקס יכול לתת לנו, יכול להפתיע ולספק כיוונים שונים לגמרי ממה שחשבנו באשר לאסטרטגיית השיווק באתר האינטרנט שלך.
בהצלחה!

על הכותבת:

מוריה שביט עוסקת בניתוח התנהגות גולשים באתרים ואפליקציות, ונותנת שירותי אנליטיקס לבעלי עסקים המעוניינים לעקוב ולשפר את הרווחים בעסק. בעלת ניסיון רב באפיון אתרי אינטרנט, ניהול פרויקטים ואופטימיזציה לאתרים. בעלת האתר אלקטמוריס – מדריכים והמלצות לתוכנות ואתרים ברשת .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

גל חדד בניית אתרי וורדפרס

צור קשר
טלפון: 054-4886634
מייל: gal@wpsite.co.il

דילוג לתוכן