איך בונים בלוג בוורדפרס 2014

וורדפרס אמנם כבר לא נחשבת למערכת ״רק של בלוגים״, אבל עדיין, היא כנראה המערכת הטובה ביותר להקמת בלוג.
במדריך הזה אני הולך להסביר בידיוק איך גם אתם תוכלו ליצור בלוג בוורדפרס בקלות. המדריך אמנם כולל מספר מונחים טכנים כמו ״מסד נתונים״ או FTP, אך הכל יוסבר בצורה ברורה וקלה להבנה. אני מבטיח – גם אם אין לכם שמץ של ידע טכנית, בעזרת המדריך הזה, תוכלו להקים בלוג וורדפרס ולחתחזק אותו בעצמכם.

מה צריך כדי להקים בלוג בוורדפרס?

  1. אחסון אתרים (מחיר מומצע – 20 שקלים בחודש):
    האתר שלכם צריך להיות מאוחסן על איזשהו שרת אשר מחובר לאינטרנט. על מנת להתקין את וורדפרס, חשוב שהאחסון יהיה אחסון ״לינוקס״ (ולא משנה מה זה אומר).
  2. שם מתחם (מחיר מומצע – 55 שקלים לשנה):
    שם המתחם הוא הכתובת של האתר שלכם, למשל שם המתחם של האתר הזה הוא wpsite.co.il.
  3. וורדפרס (חינם):
    וורדפרס היא המערכת שתפעיל את האתר שלכם ותנהל לכם את התוכן, ניתן להוריד אותה בחינם.

 

מציאת חברת אחסון:

בשוק יש המון חברות אחסון, אחסון שמתאים לוורדפרס הוא אחסון אשר יושב על שרת לינוקס ותומך ב MySQL.
החברה עלייה אני ממליץ כרגע נקראת siteground והיא דווקא לא חברה ישראלית, אבל אני מאוד מרוצה ממנה ומהמהירות שהיא מספקת. עוד חברות טובות שאפשר לבחור מתוכן הן vidahost הבריטית, קוואיס ורייד הישראליות. זה לא ממש משנה, בחיבלת האחסון שלכם כדי שיהיה לפחות 500 מגה שטח אחסון, שאר הדברים לא ממש משנים.

חברות שמומלץ להתרחק מהן: GoDaddy, Hostagator וBlueHost.

הרכישה של החבילה מאוד פשוטה – בוחרים חבילה, מזנים פרטי כרטיס אשראי, וזהו. אין כאן עניין טכני…דבר אחד שחשוב לב אליו הוא שבזמן הרכישה תשאלו אם יש לכם דומיין, תוכלו בשלב הזה לסמן ״כן״ (גם אם עדיין אין לכם אחד) ולכתוב את הדומיין שתרצו לקנות בהמשך.

אחרי הרכישה אתם תקבלו מייל אם כל הפרטי, יש לשמור את המייל הזה במקום טוב, נעזר בו בהמשך המדריך.

רכישת שם מתחם (דומיין):

מומלץ לבחור שם קליט, אם אפשר שיהיה בו מילה שקשורה למשהו שתרצו לקדם, אך זה לא חובה (למשל האתר הזה, לא מכיל מילה שכזו), שלא יהיה ארוך מדיי ושלא יכיל קווים מפרדים (-). שם מתחם ישראלי אני ממליץ  רכוש ב box.co.il, שם מתחם עולמי אני ממליץ לרכוש ב godaddy.com.

קישור שם הדומיין אל האחסון:

השלב הבא – והקצת טכני, הוא להגיד לדומיין שלנו שעכשיו הוא צריך לכוון אל השרת שלנו. זה מאוד פשוט, בהגדרות של הדומיין, יש משהו שנקרא dns name servers. שם יש לרשום את ה Name Servers שקיבלתם במייל מחברת האחסון,זה נקרא גם הגדרות שרת dns.

כך זה נרא ב box.co.il

הגדרת שרת dns

אחרי שתלחצו על ״שמור נתונים״ יתחיל תהליך שיכול לארוך עד 48 שעות, אחריהם הדומיין יכוון לשרת. בדרך כלל התהליך נמשך שעות בודדות.

התקנת וורדפרס:

תהליך ההתקנה של וורדפרס הוא פשוט להפליא, כל שנותר הוא להיכנס למדריך המאוד מפורט שלי וללמוד על איך להתקין את וורדפרס.

המשך יבוא…

אז עכישו, שהתקנתם את וורדפרס, והכל מוכן, כל שנותר הוא להתחיל לכתוב בבלוג החדש שלכם. בפוסט הבא אסביר בידיוק על איך עושים את זה, כלומר איך מנהלים בלוג בוורדפרס.

גל חדד בניית אתרי וורדפרס

צור קשר
טלפון: 054-4886634
מייל: gal@wpsite.co.il

דילוג לתוכן