2015 – פוסט לקראת השנה החדשה

כבר הרבה זמן שלא כתבתי פוסט, מה לעשות הייתי עסוק קצת יותר מדי בלימודים. אבל עכשיו, לקראת השנה החדשה (שכבר התחילה לפני חודש), חשבתי שזה יהיה זמן טוב לסכם את השנה שחלפה לה ולדבר קצת על מה צופן העתיד.

אז בשנה החדשה, אני צופה שאדבר פה הרבה בעיקר על Genesis, WP Toolset ועל הנגשת אתרים.

הנגשת אתרים היא כרגע הנושא החם ביותר בקרב קהילת מתכנתי וורדפרס (ולא רק), וההרגשה הכללית שלי היא ששוררת יותר מדי היסטריה מהחוק החדש. הנגשת אתר וורדפרס היא דווקא לא עניין מסובך כלכך, ואני באופן אישי אשמח עם החוק החדש יגרום למתכנתים לבנות אתרים טובים יותר. אני מקווה לכתוב על הנושא הזה כבר בתקופה הקרובה.

WP Toolset כרגע נחשב לכלי האהוב עלי בוורדפרס, לדעתי מדובר על תוסף שכל איש וורדפרס צריך ללמוד להכיר.
מדובר על אוסף של תוספים, שבגדול מרחבים את היכולת של וורדפרס והופכים אותה למערכת CMS שמסוגלת לנהל מספר רב של סוגי תוכן, הרשאות משתמשים ויצירת תוכן מהחלק הקדמי של האתר. וורדפרס + Toolset = דרופל על סטרואידים. ברגע שהתחלתי לעבוד עם Toolset התחלתי להבין איזה כוח יש בוורדפרס, ואיזה אתרים מורכבים ניתן לבנות בעזרתה בקלות יחסית. נכון, היא מזכירה במהות את PODS, אבל אני מוצא אותה לנוחה יותר וחזקה יותר. בנוסף יש אינטגרציה מושלמת בין Toolset ל WPML, שביחד מאפשרים ליצורים אתרים מרובי סוגן תוכן ומרובי שפות.

Genesis היא כבר תקופה ארוכה ה Framework המועדף עלי לבניית תבניות וורדפרס. למעשה אחת ההחלטות שקבלתי לקראת השנה החדשה, היא כרגע לעבוד רק עם תבניות אשר מבוססות על ג'נסיס ולהימנע ככל האפשר מתבניות אחרות. הסיבה היא שכשאר אני עובד על תבנית מבוססת ג'נסיס, אני יודע שהקוד מאחוריה הוא קוד מאובטח ואיכותי, ואני יודע שכל שינוי שארצה לעשות, אוכל לעשות בקלות. אני מבטיח לכתוב עוד הרבה מדרכים בנושא של ג'נסיס, אז יש למה לצפות.

בתחום אחסון האתרים, אני ללא ספק ממליץ על Siteground כחברה הטובה ביותר שיצא לי לעבוד איתה בעשור האחרון.

ככל שהזמן עובר אני מגלה כמה אני אוהב את וורדפרס כמערכת לניהול תוכן. אבל אם כל האהבה שלי לוורדפרס, אני חייב להודות שאני דיי מתרגש מההשקה של דרופל 8 שהולכת ומתקרבת. ללא ספק אתן לה ניסיון.

עוד משהו שהחלטתי לשנות השנה זה את עורך הטקסט שלי (העורך שבו אני משתמש לכתיבת קוד). החלטתי לעבור מ Sublime Text 3 לעורך החדש שנבנה על ידי החברה מאחורי GitHub, העורך נקרא Atom.io ואני מוצא אותו לנוח במיוחד.

אגב, מה דעתכם על העיצוב החדש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

גל חדד בניית אתרי וורדפרס

צור קשר
טלפון: 054-4886634
מייל: gal@wpsite.co.il

דילוג לתוכן